Retro-expozitii: “Cancer” de Alexandru Radvan

radvan_dochia_artindex02Afis Cancer

Marea pacaleala a cuiva, cu afinitati de consumator de arta, ar fi sa creada ca accesand site-uri precum Artindex sau altele, poate inlocui experienta directa a privirii unei lucrari plastice. Nimic mai gresit. Internetul te poate cel mult informa, dar arta se nu se mananca prin intermediari. Am tras a nu stiu cata oara aceasta concluzie atunci cand, in galeria Anaid, am vazut “ramasitele” expozitiei-tandem “Cancer si “Memoriile lui Constantin”. Lucrarea lui Radvan, monumentala prin dimensiuni si compozitie, are o forta de vortex energetic. Te consuma. Este coplesitoare. Evident, asta e senzatia mea, captata la un moment si loc anume. Are insa o calitate muzeala evidenta si poate acolo va si ajunge. Nu mai adaug nimic, va las sa (re)vedeti – postate separat asa cum au fost si expuse – lucrarile “Cancer” si pe cele din “Memoriile lui Constantin” din 2007. (Mihai Constantin)Invitatie Cancer versoInvitatie Cancer fataDSC00678Expoziţia „Memoriile lui Constantin” a fost concepută să fie expusă în două spaţii sugerându-se astfel cele două laturi ale existenţei Imperiale. La Curtea Veche vor fi expuse lucrările ce fac trimitere la Forumul Roman şi la voinţa imperială, pe când expoziţia „Cancer” de la Anaid Art Gallery reprezintă o trecere în revistă a alcovului lui Constantin cel Mare. Un alcov adus în contemporaneitate, un Constantin claustrat într-un apartament de bloc, gândit de arh. Attila Kim, în cadrul programului anaid art + architecture project. „Memoriile lui Constantin” glisează pe acest paralelism între ce a fost atunci şi ce este azi.

Curator: Diana Dochia

DSC00674Alexandru Radvan - Cancer, acrilic pe panza, 200 x 300 cm, 2007.jpegAlexandru Radvan - Cancer, acrilic pe panza, 200 x 300 cm, 2007.jpegb (2)Alexandru Radvan - Cancer, acrilic pe panza, 200 x 300 cm, 2007.jpegc (2)Alexandru Radvan - Cancer, acrilic pe panza, 200 x 300 cm, 2007.jpegd (2)DSC00662DSC00664DSC00659IMG_3158