Licitatie Goldart Ghildush – luni, 13 octombrie

Casa de licitații GOLDART Ghildush
INVITAȚIE LA LICITAȚIA

De la capodopere ale modernismului
la arte digitale

Luni, 13 octombrie, ora 19:00,
Galeria GOLDART Ghildush
Luni, 13 octombrie 2014, ora 19:00
Galeria GOLDART Ghildushunnamed

LICITATIA 131
„De la capodopere ale modernismului
la arta digitală”

Rafinate obiecte de artă decorativă, statuete exotice, icoane ortodoxe, artă contemporană de filieră tradițională sau, dimpotrivă, de ultimă generație – cum sunt operele din categoria artei digitale ale lui Costin Irimia – și, mai ales, un consistent capitol de artă modernă românească sunt reunite în licitația nr. 131 din data de 13 octombrie a Casei Goldart.

Nume de referință ale graficii și picturii românești semnează lucrări de marcă. Astfel, portretul și compoziția cu personaje sunt ilustrate de Nuni Dona, Rudolf Schweitzer Cumpana, Eugen Crăciun, Gheorghe Ionescu Sin, Anatol  Vulpe, Iosif Iser și Nicolae Tonitza; ramarcabile peisaje sunt ieșite de sub penelul unor Costin Ioanid, Alma Redlinger, Alexandru Phoebus, Iosif Steurer, Ludovic Bassarab, Aurel Băeșu, Otto Briese, Kimon Loghi și altii; nu mai puțin, natura statică este abundent reprezentată prin operele lui Ion Theodorescu Sion, Alexandru Ciucurencu, Constantin Isachie Popescu, Niculina Dona Delavrancea și alții.

Lucrările pot fi vizionate online, pe www.goldart.ro, sau la Galeria GOLDART Ghildush, Intr. I.L. Caragiale nr. 1, sector 2, București, după următorul program:

Miercuri – vineri (1 – 3 octombrie), între orele 9:00-17:00
Luni – vineri (6  – 10 octombrie), între orele 10:00-18:00
Luni (13 octombrie), între orele 10:00-19:00

 

LICITAȚIA
De la capodopere ale modernismului la arta digitală

Luni, 13 octombrie 2014, ora 19:00
Galeria GOLDART Ghildush

Rafinate obiecte de artă decorativă, statuete exotice, icoane ortodoxe, artă contemporană de filieră tradițională sau, dimpotrivă, de ultimă generație – cum sunt operele din categoria artei digitale ale lui Costin Irimia – și, mai ales, un consistent capitol de artă modernă românească sunt reunite în licitația nr. 131 din data de 13 octombrie a Casei Goldart Ghildush.58-1
Nume de referință ale graficii și picturii românești semnează lucrări de marcă. Astfel, portretul și compoziția cu personaje sunt ilustrate de Nuni Dona, Rudolf Schweitzer-Cumpăna, Eugen Crăciun, Gheorghe Ionescu Sin, Anatol  Vulpe, Iosif Iser și Nicolae Tonitza; ramarcabile peisaje sunt ieșite de sub penelul unor Costin Ioanid, Alma Redlinger, Alexandru Phoebus, Iosif Steurer, Ludovic Bassarab, Aurel Băeșu, Otto Briese, Kimon Loghi și alţii; nu mai puțin, natura statică este abundent reprezentată prin operele lui Ion Theodorescu Sion, Alexandru Ciucurencu, Constantin Isachie Popescu, Niculina Dona Delavrancea și alții.45-2
Câteva exemple concludente în acest sens sunt operele următoare: „Odihna” și „Tânără în costum tătărăsc” de Iosif Iser, două acuarele reprezentând tinere tătăroaice în repaos se înscriu în tematica mai generală a artistului cu subiect oriental, în care acesta urmărește să redea permanența acestei umanități demne, dincolo de obișnuitele conotații exotice sau pitorești care au fost îndeobște asociate motivului. În dorința de a reliefa frumusețea interioară a personajelor, artistul decantează impresiile extrăgând esențialul pe care-l încorporează într-o solidă arhitectură a formelor, într-o atmosferă coloristică specifică.
Aparent o simplă transpunere în ulei a unei stampe japoneze, ucrarea „Japoneza” a lui Tonitza se înscrie indubitabil printre capodoperele maestrului. Aidoma celor mai reușite capete de copii din creația sa, artistul cuprinde chipul personajului în dansul ritmat al ornamentelor, recurgând la decorul unei coregrafii complicate, pentru a sublinia grația și finețea acestuia. Forma umană se decupează fragilă, chipul suav al personajului depășind funcția decorativă pentru a sugera reculegerea, meditația sfioasă.
54-1
„Natură statică cu flori” de Ion Theodorescu Sion vădește din partea artistului, preocupat îndeobște de pictura cu subiect național, o reorientare spre o viziune a esențelor, a structurii perene a realității cuprinsă de astă dată în umile obiecte cotidiene. Cele câteva componente ale naturii moarte, inclusiv cromatica densă ce o caracterizează fac referință la ordinea lucrurilor, la arhitectura solidă din spatele vizibilului, la corespondențele subtile ale unei lumi secunde.
În „Natură statică cu garoafe”, Ciucurencu recurge la o exprimare concisă, redusă la câteva tonuri de o delicată prospețime pentru a transfigura elementele unui motiv altfel foarte frecvent în pictura modernă. Artistul conferă naturii valori poetice prin armonii de un subtil rafinament și câteva accente viguroase de o vibrantă puritate. Stilizarea riguroasă a formelor se împletește cu sentimentul liric într-o notă de profundă originalitate.
Niculina Dona Delavrancea, „Natură statică cu flori”: crezul artistic al Niculinei Dona Delavrancea se revendică de la o viziune tradiționalistă, printre învățătorii săi spirituali întrezărindu-se Ștefan Luchian, Ipolit Strâmbu și Eustațiu Stoenescu, celălalt mare profersor fiindu-i natura însăși. Printre genurile preferate de artistă se remarcă natura statică cu flori, prin care aceasta omagiază frumusețea mereu proaspătă a podoabelor pământului nostru. O lumină potolită și o poezie discretă, abia șoptită, conturează viziunea proprie în care bucuria contemplării vizuale se convertește adesea în prilej de meditație.48-1
Licitația Casei GOLDART Ghildush va avea loc luni, 13 octombrie, ora 19:00, la Galeria GOLDART Ghildush, Intr. I.L. Caragiale nr. 1.
Vizitarea expoziţiei se poate face după următorul program:
Luni – vineri (6 – 10 octombrie), între orele 10:00-18:00
Luni, 13 octombrie, între orele 10:00-19:00