Mitroi Florin

Anul Nasterii: 1938

Anul Decesului: 2002

ACTIVITATE EXPOZIȚIONALĂ (SELECȚIE):

1975 – Participă la concursul Louis Paul Weiler, Paris
1978 – Expoziţie de artă românească contemporană la Mannheim; Expoziţie de grup la Muzeul Picardie, Amiens, Franţa
1985 – participă la a V-a Trienală de pictură realistă, Sofia, Bulgaria
1992 – Expoziţie personală, Galeria Catacomba, Bucureşti
1998 – Expoziţia de grup “Versions of Tranfiguration”, Mücsarnok, Budapesta, Ungariaflorin_mitroi_mother_mary
1999 – Expoziţia de grup “Artişti de la Bucureşti la Louvière”, Muzeul Louvière, La Louvière, Belgia
2000-2001- Expoziţia “Transitionland”, Muzeul Naţional de Artă al României, Bucureşti
2008 – Expoziţie “Florin Mitroi”, Muzeul Brukenthal Sibiu
2009 – Expoziţie de grup, “Cel ce se pedepseşte singur. România anilor ’80-’90”, Centrul Cultural Mogoşoaia
2011 – Expoziţie retrospectivă “Trei tehnici, două stări”, Galeria Anticariat Curtea Veche;

selecţie de lucrări pentru Frieze Art Fair prin Johnen Galerie; Expoziţie “Florin Mitroi”, Johnen Galerie, BerlinFlorin_Mitroi_Felia_de_dovleacSursa: http://www.artmark.ro/catalog/index.php/licitatia-de-arta-postmoderna-si-contemporana-79-2013/florin-mitroi-2-x-1998-felia-de-dovleac.htmlFlorin_Mitroi_Doua_StariPentru multe generații de tineri artiști sau istorici de artă, Florin Mitroi a reprezentat profesorul de tehnică a artelor plastice. Pentru consumatorul de artă, artistul a ieșit rareori în fața publicului după 1990, într-una sau două manifestări la Muzeul Național sau la Galeria Catacomba, de altfel unica expoziție personală.

Țelul principal al acestui creator de gestică a reprezentat căutarea unui limbaj îndeajuns de puternic pentru a transmite fără a altera mesajul. Extrem de afectiv în expresie, dar fără să se piardă într-un sentimentalism desuet, Mitroi a accesat des un cadru imagistic puternic spiritual, chiar dacă vizualul nu s-a relevat în mod evident în această direcție.Florin_Mitroi_CutitRecunoscut drept unul dintre foarte puținii artiști moderni ce a evitat total pictura în ulei, Mitroi s-a regăsit mereu în culorile de apă, tempera sau guașă, oferind instanțe mult mai tangibile figurativului scontat. În ceea ce privește efectiv universul pictat, Mitroi pare să fi fost fascinat de simplitatea și umilul unor obiecte banale, cu o rezonanță afectiv domestică. Cuțitul, securea, lingura sau căldărușa au devenit obiecte-motiv ce au evadat din propriile naturi spre a se metamorfoza în simbol și hieroglifă. Astfel, simplul cuțit devine concept, se spiritualizează și poate defini un întreg ciclu-obsesie al artei lui Mitroi.

Bibliografie:
KESSLER, Erwin (coord.), Cel ce se pedepsește singur. Ștefan Bertalan, Florin Mitroi, Ion Grigorescu. Arta în România 1980 – 1990”, ICR, 2010

Sursa: http://www.artmark.ro/catalog/index.php/florin-mitroi-cu-it.html