Prin expoziția ”Brâncuși. Forme în alb și negru”
Am mai zis și cu alte ocazii, bucureștenii sunt niște răsfățați din punct de vedere cultural. Sau mai bine spus, sunt copleșiți de oferte culturale. Atât de copleșiți încât, din cele trei milioane de oameni care se perindă zi de zi prin capitala românească, mereu aceleași zeci de mii (sunt oare prea generos în estimare?) consumă efectiv produse de cultură. Așa că, de fapt, marea majoritate a locuitorilor din București rămâne absolut impermeabilă la bombardamentul tăcut al expozițiilor, concertelor, spectacolelor dramatice și festivalurilor care lovesc în valuri pleoape și pavilioane auditive închise.
Ajung și la obiectul acestui articol. La sălile Krețulescu ale MNaR care de regulă gazduiesc mici expoziții-bijuterii. Este și cazul celei curente care cuprinde 40 de fotografii de atelier Brancuși. Prea puțini vizitatori i-au trecut pragul, aflu cu mâhnire. Dacă ar fi după răsfățații și greșit-orientații bucureșteni, pun rămășag ca nu s-ar strange cele șase milioane de euro pentru Cumințenia Pamântului. Vorba anunțurilor de la mica publicitate de pe vremuri: ”aștept provincia.”
(text/foto: Mihai Constantin) Donația Centrului Pompidou, destinată copiilor și implicit adaptată înălțimii de prichindel, îi silește pe adulți să cadă – la propriu – în genunchi pentru a putea vedea cele patru fotografii stereoscopice ale unor lucrări Brancuși. Prilej de gimnastică și amuzament. Merită efortul.